create counter

Miért nem ajánlott rágógumizni?

Főoldal/E-számok, Emésztési problémák, Emésztési zavarok/Miért nem ajánlott rágógumizni?

Miért nem ajánlott rágógumizni?

A rágógumit sokan napközbeni fogmosás helyett vagy frusztráltságuk levezetésére, friss lehelet biztosítása céljából, cigarettázás vagy nassolás helyett szoktak rövidebb-hosszabb ideig rágcsálni.

De vajon megnézte-e már valaki, hogy mit is tartalmaznak ezek a szájfrissítő gumik? Többen tapasztalják, hogy felpuffadnak a rágózástól. Vajon tényleg attól vagy más oka van?

Harminc, 40 alatti nőtől kérdezték meg, hogy akkor és ott van-e náluk rágógumi. A 30 közül 27-en kihúztak egy csomag rágógumit a táskájukból. Némelyikük még a bizonyos rágógumi fajtára vagy márkára is esküdözött.
Bár ez a demográfiai adat nem reprezentatív minden nőre, 90%-uk napi rendszerességgel rágózott, néhány fogyasztó több mint egy csomaggal naponta. Mint sok mindennek, ennek is napi rendszerességgel tesszük ki testünket. Ezért érdemes egy pillantást vetnünk a rágógumi legfőbb összetevőire.
Mint látni fogjuk alább, a kereskedelmi rágógumi termékek szervezetünk számára igencsak mérgező anyagokat tartalmaznak, a sok méreganyag szó szerint a legrosszabb betegségekhez vezethet.

A leggyakoribb összetevők listája:
Szorbit, xilit, mannit, maltit
Gumi alap
Glicerin
Természetes és mesterséges aromák
Hidrogénezett kókuszolaj és keményítő
Aszpartám-aceszulfámsó
Szója lecitin
Szinezékek (titán-oxid, kék 2, piros 40)
BHT
Almasav, citromsav

Vegyük sorra a legfontosabb alkotók hatását
1. gumi alap
Képzelje el, ha valaki odajön Önhöz, és azt kérdezi: “Szeretnél gumiabroncsot, gumit és műanyagot rágni?” Valószínűleg udvariasan pszichológiai értékelésre küldené az illetőt. A “gum alap” viszont valójában egy elasztomerek, lágyítók, töltőanyagok és gyanta keveréke. Néhány egyéb összetevő amely a kombinációt tarkítja: a polivinil-acetát, amelyet gyakran neveznek “ács ragasztónak” vagy “fehér ragasztónak”. A paraffin viasz egy másik összetevő, amely a kőolajfinomítás mellékterméke. A műanyag, kőolaj és gumi “fogyasztása”-kor az összetevők felszívódnak a szervezetbe a nyálon, nyálkahártyán keresztül. Hmm. Fincsi (?!).

2. aszpartám
Az aszpartámot körülvevő új kutatások nagyon sok információval szolgáltak már eddig is. Kiderült, hogy nagyon toxikus anyagról van szó. Az aszpartámot összefüggésbe hozták az összes agyi betegség kialakulásával, beleértve az Alzheimer-kórt és az ALS-t. Azt is megállapították, hogy hozzájárul sok más betegség, mint például a cukorbetegség, a sclerosis multiplex, asztma, elhízás kialakulásához is. Ez a sok diétás termék a piacon hosszú távon valójában elhízáshoz és a szervezet szélsőséges elsavasodásához vezet. Az aszpartám egy „excitotoxin”, ami addig gerjeszti az agyban lévő neuronokat, amíg azok kiégnek és elpusztulnak.

3. hidrogénezett kókuszolaj és a keményítő
A hidrogénezés egy olyan kémiai folyamat, amely kettős kötésű szénen keresztül hidrogént ad a vegyülethez. Ezt a termék eltarthatóságának növeléséért teszik. Ez a folyamat transz-zsírokat is ad a termékhez, amelyekről ma már ismert, hogy nagyon káros az egészségre.

4. színezék: titán-dioxid, kék 2, piros 40
Titán-dioxid egy nanorészecske, amely nagyon gyakori fényvédő és számos más egészségügyi termékekben, beleértve a szintetikus táplálék-kiegészítők alapanyagát. Új bizonyítékok vezetnek abba az irányba, hogy ez az anyag rákkeltő. Az embereket általában színes dolgok vonzzák. A mesterséges élelmiszerszínezékek, mint például a vörös 40, kőolajszármazékot és egyéb egészségünkre veszélyes anyagokat tartalmaz. Sokan extrém allergiás reakciókat kapnak ezen mesterséges anyagok fogyasztásakor, másokban ADD és egyéb más rendellenességek és betegségek alakulnak ki tőle.

5. szorbit, xilit, mannit, maltit
Ezeket a cukor-alkoholokat eredetileg cukorból készítik, de cukormentessé változtatják őket. Az általános szabály az, hogy amikor a természetest megváltoztatjuk azért, hogy “jobb” terméket kapjunk, az eredmény végül valami nem egészséges dolog lesz. Néhányan még olyan messzire is elbátorkodnak, hogy azt mondják, ezek a termékek sokkal rosszabbak, mint a cukor, és serkentik a súlygyarapodást. Egyéb mellékhatások a hasi fájdalom és hasmenés.

Rágógumi és emésztés

Minden alkalommal, amikor rágózik, az agyat becsapja, az azt hiszi, hogy Ön ételt fogyaszt. Ezért a jeleket küldi a gyomornak, a hasnyálmirigynek és a többi emésztő szervhez. A nyálmirigyek és a hasnyálmirigy elkezdik kibocsátani az emésztéshez szükséges enzimeket. Ha ez rendszeres, akkor az enzimek állandó kibocsátása miatt a termelés az idő múlásával lelassul. Ebben az esetben pedig a táplálék feldolgozása és felszívódása elégtelen lesz. Ha pedig nincs megfelelő felszívódás, hiánytünetek jönnek létre.

A friss lehelet nagyszerű alternatívája
Egy nagyszerű alternatívája lehet egy –két csepp élelmiszer-minőségű borsmenta olaj szájba való csepegtetése. A grépfrútmag csepp, a teafaolaj, a kókuszolaj és a szódabikarbóna is remek baktériumölők.

A rágózásban semmi sem természetes és az semmilyen módon nem járul hozzá a jó egészséghez, vagy jó a fogak megőrzéséhez. Ne tévesszenek meg senkit a reklámfilmek. Az az öt összetevő, amit fent áttekintettük, mind hozzájárulhatnak különféle betegségek és emésztési zavarok kialakulásához.

(Forrás: http://naturahirek.hu/)


dr. Balaicza Erika
Belgyógyász főorvos
Biológiai daganatkezelés, vitamininfúziók,
immunerősítés, allergiák és intoleranciák,
Lyme-kór, emésztési zavarok… kezelése
Tel: 06/20-588-28-10
www.balaicza.hu
dr.balaicza@gmail.com
Kövesse írásaimat a Facebookon is!

2014-10-16T07:21:25+00:00 2013-11-05|Categories: E-számok, Emésztési problémák, Emésztési zavarok|