create counter

Salaktalanítson rizsdiétával!

Főoldal/Cikkeim/Diéták/Salaktalanítson rizsdiétával!

Salaktalanítson rizsdiétával!

A rizs gyógyhatását ősidők óta ismerik. Az orvosok és természetgyógyászok többsége azonban csak a teljes értékű, hántolatlan, biotermesztésből származó natúrrizsnek tulajdonít gyógyerőt. Segíti a szervezet megtisztulását és regenerálását…
A rizst elkészítéskor különböző gyógyfűszerekkel keverik, mert így tovább nő élelmi értéke, táperői, finom energiái kiegyensúlyozottabbak lesznek. Feloldja az energiablokádokat, az életerő könnyebben áramolhat a testben, és megkezdődnek a gyógyulási folyamatok. Hatása nemcsak az egészséges súlycsökkenésben nyilvánul meg, életörömet és vitalitást is nyerünk belőle. Néhány napon belül anélkül salaktalanodik a test, hogy éhséget éreznénk, vagy bármilyen ételt kívánnánk.

 

Egyensúly

A természetes rizsdiéta a természet törvényei szerint felépített tudományos egyensúlydiéta, és az életenergiát gyógyítja. Gyógyerejének alapja az energia körforgásán alapuló egyensúlyi hatás. Az életenergia két, ellentétes és egymást kiegészítő párból áll. Az energiaformákat a táplálékok is képviselik.

A pozitív (jang) pólushoz tartoznak az egyensúlytól távol álló élelmiszerek, mint például

• a hús

• a hal

• a tojás

• és a só.

 

Az egyensúlyhoz közel álló pozitív táplálékok a kecsketejtermékek, még közelebb állnak a növényi élelmiszerek, a kiegyensúlyozott sós fűszerek, és a kiegyensúlyozott konyhatechnikákkal készített táplálékok. Az egyensúlytól távol eső táplálékok csökkentik, gyengítik életenergiánkat.

A negatív (jin) pólushoz tartozó táplálékok, amelyek távol esnek a középponttól, például

• a fehércukor

• a barnacukor

• a gyümölcs- és szőlőcukrok

• a tejcukor

• a kandiscukor

• és az ezekből előállított termékek

• az élvezeti cikkek, mint például

• a feketetea

• a babkávé

• az alkohol

• a mesterséges cukrok

• italok

• gyógyszerek

• és drogok.

Az egyensúlyhoz közelálló jin élelmiszerek: a természetes édességek (méz, árpaszirup, cukorrépaszirup, juharszirup) és a belőlük készült édességek, amelyek alapja a teljes őrlésű gabona és a tönköly.  A negatív pólushoz legközelebb álló élelmiszerek: az évszaknak megfelelő zöldségek és gyümölcsök.

A hántolatlan natúrrizs rendelkezik a teljes kémiai-anyagi és energetikai egyensúllyal. Öt rész káliumot (jin) és egy rész nátriumot (jang) tartalmaz. Az emberi szervezet egészséges K/Na aránya 5:1 és 7:1 között van. A hántolatlan rizs tartalmaz szénhidrátot, fehérjéket, növényi zsírt, ásványi anyagokat, vitaminokat és vitálanyagokat. A gabonák közül a rizsben van a legtöbb cukor,  ezenkívül a következő ásványi anyagok és vitaminok: kalcium, foszfor, vas, cink, fluorid, B-, E-vitamin, nátrium, kálium és kovasav. A natúrrizs összetétele teljes mértékig harmonikus és megterhelés nélkül kap tőle szervezetünk energiát.

 

Négy–hét napos rizskúra

A rizsdiétához a rizst energetikailag megváltoztatjuk, finomítjuk és ízesítjük az alábbiak szerint:

• helyes főzéssel

• magas értékű, hevíthető finom olajokkal

A rizsdiétát kiegészítheti ízlés szerint például tönkölykenyér vagy kétszersült.

A hét nap alatt italunk legyen egy 50%-os teintartalmú fermentálatlan zöldtea, amelyet köztes étkezésként fogyasztunk a tönkölykenyér mellé. Este a rizs mellé igyuk kedvenc salaktalanító teánkat vagy gabonakávét kevés mézzel ízesítve, ez adja a szükséges cukrot a diéta során. Természetes béltisztító szerekkel segítjük a salaktalanítást, rendezzük a bélflórát. A kúra alatt nincs éhségérzetünk, és a negyedik, ötödik napon az élvezeti cikkek (kávé, tea, alkohol és mesterséges cukrok) kívánása is elmúlik. Hét nap alatt intenzíven méregtelenítjük és salaktalanítjuk a szervezetünket. Az első két napban fáradtnak érezhetjük magunkat, illetve már elmúlt vagy lappangó betegségek enyhe fájdalom formájában jelentkezhetnek – ez azonban a méregtelenedés mellékhatása. Naprólnapra jobban, egészségesebben, energikusabban érezzük magunkat és sokkal derűsebbek, boldogabbak leszünk.

 

Az egyensúlydiéta hatására javul

• az idegrendszer állapota

• az anyagcsere

• kedvezően alakul a testsúly

• az emésztés

• a szívműködés és a keringés

• erősödik az immunrendszer

• intenzívebbé válik a légzés

• fiatalító hatása is van.

 

A diéta gyakorlata

Reggeli: teljes őrlésű tönkölykenyér – energetikai szempontból kiegyensúlyozott és magas energiaértékű. Ital: zöldtea vagy gabonakávé.

Köztes étkezés: teljes őrlésű tönkölykenyérből készült kétszersült és zöldtea vagy Mate-tea.

Ebéd: a recept szerint elkészített rizs.

Ebéd után: tetszés szerint nyugtató vagy élénkítő tea.

Vacsora: A délihez hasonlóan elkészített rizs, vagy a változatosság kedvéért rizskrém. Kivételes esetben ehetünk a rizs helyett tönkölyből készült meleg ételt vagy kenyeret.

Reggeli előtt vegyünk be keserűsót, ami a béltisztítást szolgálja. Elkészítése: 1/4 literes üveget 2/3-részig vízzel megtöltünk, belekeverünk 1 teáskanál keserűsót, éjszakán át állni hagyjuk. Reggel, mielőtt meginnánk, meleg vízzel egészítsük ki a tartalmát.

Az elkészített rizst kiskanállal fogyasszuk és minden falatot legalább 30-szor rágjunk meg. Csendben, koncentrálva együnk. Ebéd után fogyasszunk zöldzab-teát, és ha lehet, pihenjünk egy kicsit. Mate-teát is ihatunk.

A teázás idején: igyunk egy csésze teát, s ha nagyon éhesek vagyunk, egy falat tönkölykenyeret ehetünk hozzá.

Vacsorára fogyasszuk az ebédhez készített rizst vagy rizskrémet, ügyeljünk a koncentrált, alapos rágásra. Étkezés után zöldtea vagy Mate-tea ajánlott. Ne felejtsük el vacsora után elkészíteni a reggeli keserűsónkat!

 

A rizs előkészítése

Kizárólag biológiai termesztésű hántolatlan, kerek szemű rizst használjunk.

Rizsadagunkat 1-2 napra előre megfőzhetjük.

• Étkezésenként 3 csapott evőkanál nyers rizst számoljunk, ez 3-4 púpozott evőkanál főtt rizst jelent.

• A rizst mossuk meg, csöpögtessük le, és egy lábosban fedővel tegyük fel főni másfélszeres vízzel.

• Közepes lángon, kevergetés nélkül addig főzzük, amíg lefő a víz.

Figyelem! Ha gázzal főzünk, egy kicsit több víz szükséges! Fedő alatt, kevergetés nélkül kislángon 30-45 percig pároljuk, amíg a víz le nem főtt róla, és a szemecskék ki nem pattannak.

• Egy serpenyőt (legjobb az öntöttvas) kikenünk hidegen sajtolt szezámolajjal vagy olívaolajjal, ebbe beleteszünk három-négy púpozott evőkanál rizst.  10 percig enyhén pirítjuk. A tűz elem és az olaj segítségével a rizs kémiai és energetikai szempontból megváltozik. Nemcsak az energiakörforgást erősíti, rendkívül ízletes is. A kész rizst néhány csepp tamari szójaszósszal vagy egy csipet szezámsóval, továbbá pirított (új)hagymával fűszerezhetjük. (Ez utóbbiaknak szintén rendkívüli energetikai kiegyensúlyozó hatásuk van!)

 

Felépítő napok a rizsdiéta után

1. hét

• Az évszakhoz tartozó zöldségeket apróra vágva, karikára szeletelt hagymakarikákkal olívaolajban megpirítunk, kevés vizet adunk hozzá és fedő alatt készre pároljuk. Finom ízt adhatunk neki egy csipet tekka fűszerkeverékkel.

• Salátánkat ízletessé és könnyen emészthetővé tehetjük almaecettel, rizsecettel, olajjal, szezámsóval.

• Fogyasszunk az évszaknak megfelelő gyümölcsöt, mindenekelőtt almát.

 

2. hét

• Teljes értékű gabona

• az évszak zöldségei

• saláta

• az évszak gyümölcsei

• ha kívánjuk az állati fehérjét, kevés kecskesajtot vagy halat fogyaszthatunk.

 

3. hét

• teljes értékű gabona minden formában

• az évszak zöldségei

• saláta

• az évszak gyümölcsei

• teljes őrlésű lisztből készült kenyerek, sütemények, tészták mézzel

• kecskesajt, hal

Italként fogyasztható Mate-tea, zöldtea, gabonakávé.

dr. Balaicza Erika
Belgyógyász főorvos
Biológiai daganatkezelés, vitamininfúziók,
immunerősítés, allergiák és intoleranciák,
Lyme-kór, emésztési zavarok… kezelése
Tel: 06/20-588-28-10
www.balaicza.hu
dr.balaicza@gmail.com
Kövesse írásaimat a Facebookon is!

2017-03-14T14:55:23+00:00 2013-12-02|Categories: Diéták|